zaterdag 1 mei 2021

Etuis

Om het naaien weer voorzichtig op te pakken ben ik een etui gaan maken. Daarbij kon ik oefenen met een rits en voering. Wat leuk en snel gemaakt! Ook ideaal voor beginners.
Ik gebruikte dit filmpje van MADE Everyday als voorbeeld. Daarin wordt het goed uitgelegd.
De etui is al in gebruik genomen door Fenna. Ze heeft zelf de buitenstof, voering (zwart linnen) en rits (ook zwart) uitgekozen. Ik maakte hem bewust ruim, zodat behalve pennen, potloden, markers, etc. ook een rekenmachine en geodriehoek er makkelijk inpassen.



Een paar dagen hierna maakte ik nog een etui voor een nichtje:


De donkere kleur in de stof is blauw (niet zwart). Ik heb een donkerblauwe rits en voering genomen. 
Groetjes, 

2 opmerkingen:

Lida Tol- Stiemer zei

Hoi Esseline, mooi oefenproject. Ook goed wat je zegt over de maat. Op naar het volgende project. Groetjes Lida

Mariette zei

Ik vind etuitjes en kleine tasjes altijd erg dankbaar werk om te maken. Ze zijn erg leuk geworden!